Pilates Resa

Kom i form med koncentration och styrka

Vad är Pilates?

I början av 1900-talet skapades Pilates av tysken Joseph Pilates. Han lade vikten på precision och koncentration i träningen. Pilates är världens snabbast växande träningsform eftersom den ger snabba resultat. Pilates kombinerar olika populära träningsmetoder:

  • Styrketräning
  • Strechning
  • Yoga

Koncentration och att arbeta med tankekraft är essentiellt för att kontrollera musklerna. Fokus är på koncentration, balans, andning och avslappning.

Om det görs på rätt sätt och till exempel under anledning av en pilateslärare är den väldigt fysiskt krävande och ger snabba resultat. Många kommer i form med en kombination av pilates och nyttig mat.

Ära din kropp och upptäcka vackra länder med oss! Andra spännande metoder att träna på är Qi Gong, tai chi och yoga på semester.

Grundläggande pilates övningar

  • Dra in magen! Innan pilates övningen börjar ska magen dras in. Därmed aktiverar du magens djupaste muskler. Genom hela övningar ska spänningen hållas. Kom ihåg att hålla ryggen och bäckenet stilla!
  • Spänn bäckenbotten! Bäckenbottnens muskulatur är en viktig muskulaturgrupp särskilt för kvinnorna. Bäckenbotten ska inkluderas i pilatesövningarna precis som andningen och spänningen av magen. Glöm inte bort andningen!

Pilates resor hos SpaDreams