Vanliga frågor

Vanliga frågor - svar på vanliga frågor

Bokning

Hur kan jag boka min resa online?

I sökmotorn väljer du det perfekta hotellet för dig. Sedan klickar du på hotellsidan på det motsvarande programmet och väljer ut datum för din önskade resa. Nu kan du klicka på ”Boka nu”-knappen. Vid erbjudanden som först måste efterfrågas, då vi inte har information om lediga hotellrum, klickar du på ”Skicka en förfrågan”.

Får man en bekräftelse via e-post vid en online-bokning?

Ja, vi skickar en bekräftelse via e-post. Observera att det ibland kan dröja till nästa morgon/vardag innan du får din resebekräftelse.

Hur kan jag begära en bekräftelse online?

Din bekräftelse skickas automatiskt till dig efter att bokningen har kontrollerats. Skulle du inte ha fått bekräftelsen efter en vecka så bör du skicka ett mail till vår kundtjänst.

Får jag en skriftlig bekräftelse efter bokningen?

Ja, precis efter bokningen får du en ingångsbekräftelse för din bokningsönskan. Efter en kort prövning skickas den officiella bokningsbekräftelsen via e-post till dig.

Är det möjligt att leta efter specifika hotell?

Du kan gärna söka efter hotell online. Använd bara ”Resmål eller hotellnamn” i sökmotorn. Om du inte ser sökrutan, klicka då ”SpaDreams”-loggan, så du kommer till startsidan där du hittar sökrutan!

Är det också möjligt att boka resor som paketresor inklusive flyg?

För närvarande är det inte möjligt att boka flyg via vår hemsida. Var vänlig ring upp vår kundservice som ger råd angående de bästa flygförbindelserna och flygbolag. Vi arrangerar mycket gärna en transfer från hotellet till flygplasten åt dig.

Är det möjligt att boka flera rum online?

Om du behöver mer än ett rum kan du antingen ringa upp vår kundservice och boka per telefon, skriva ditt önskemål i din förfrågan eller göra flera efter varandra följande bokningar.

Är det möjligt att boka flera erbjudanden?

Ja visst! Det är bara att boka en resa efter den andra.

Kan jag boka en resa för en annan person?

Du kan boka en resa för en annan person både per telefon och online. På bokningssidan kan du ange namnen enligt dina önskemål.

Vad är skillnaden mellan online bokning och bokning via en resebyrå?

Principiellt skiljer sig bokningen hos oss inte från bokningen via en resebyrå. Men är det inte skönt att kunna boka din nästa semester hemifrån när du sitter och myser på soffan?

Jag vill boka en gruppresa för flera personer. Hur ska jag göra?

För gruppbokningar var vänlig ring upp våra specialister i kundservicen. Vi organiserar gärna gruppresor enligt möjlighet.

Jag har speciella bokningsönskningar. Hur kommer de att behandlas?

Vi försöker gärna ta hänsyn till dina bokningsönskemål. För att vara säker på att dina önskemål kommer att uppfyllas kan du gärna ta kontakt med vår kunniga kundservice innan du bokar. Detta ger oss möjligheten att realisera dina önskemål vid bokningstillfället.

Varför krävs mitt telefonnummer?

Vi behöver ditt telefonnummer för eventuella frågor och nyheter gällande din bokning. Det brukar gå snabbare att nå våra kunder via telefon än via mejl.

Vilka av mina personuppgifter sparas?

Vid en bokning sparar vi bara de personuppgifter som krävs för bokningsbearbetningen. De kommer ej att användas i andra sammanhang.

Vad betyder "skicka en förfrågan"?

Med möjligheten att göra en reseförfrågan kan du få ett kostnadsfritt erbjudande som är skräddarsytt efter dina speciella önskemål.

Är det möjligt att reservera ett erbjudande?

Du kan gärna reservera en resa per telefon - vi tar då kontakt med hotellet.

När är blir en resa till en bindande bokning?

När du har valt ut betalningssättet på sidan ”Bokning” och har klickat på ”Boka nu”är din bokning bindande.

Vilken service erhåller gäster med fysisk funktionsnedsättning?

Vi har ofta kunder med speciella behov och funktionsnedsättningar, som t.ex. behöver en rullator eller rullstol. För att ta reda på om din önskade resa uppfyller den begränsade rörlighetens speciella krav kontakta gärna våra experter på kundservicen.

 Hur vet jag om det finns handikappanpassade rum i mitt önskehotell?

Handikappanpassade rum finns mycket ofta i synnerhet i kurorter. Om det inte är nämnt i hotellets beskrivning ta gärna kontakt med våra specialister i kundservicen.

Hur kan jag ta reda på om mitt husdjur får resa med?

Denna information hittas oftast i hotellets beskrivning, se "Tilläggsinformation".

Du kan även alltid fråga vår kundservice om du är osäker.

Är det möjligt att boka en kurvistelse bara för en person vid bokning av ett dubbelrum? Jag vill följa med en annan person till kuren men behöver själv ingen.

På vissa hotell finns det så kallade sällskapsprogram. Bokningen av detta är endast möjlig via telefon, ta gärna kontakt med vår kundservice på +46 85 250 6058.

Din expert Isabella Jainz

Jag hjälper dig gärna personligen: 08-525 060 58

Eller kontakta oss: info@spadreams.se