vanliga frågor, FAQ, frågor och svar

Vanliga frågor - svar på vanliga frågor

Bokning

Hur kan jag boka min resa online?

I hotellsökningen väljer du det perfekta hotellet för dig. Sedan klickar du på hotelsidan på det motsvarande programmet och väljer ut datum för din önskeresa. Nu kan du klicka på ”Boka nu”-knappen. Vid erbjudanden som först måste efterfrågas klickar du på ”Förfråga nu”.

Får man en bekräftelse via e-post vid en online-bokning?

Ja, vi skickar en bekräftelse via e-post. Observera att det ibland kan dröja till nästa morgon/vardag innan du får din resebekräftelse.

Hur kan jag begära en faktura online?

Din bekräftelse skickas automatiskt till dig efter att bokningen har kontrollerats. Skulle du inte ha fått bekräftelsen efter en vecka så bör du skicka ett mail till vår kundtjänst.

Får jag en skriftlig bekräftelse efter bokningen?

Ja, precis efter bokningen får du en ingångsbekräftelse över din bokningsönskan. Efter en kort prövning skickas den officiella bokningsbekräftelsen via e-post till dig.

Är det möjligt att söka efter ett hotell online?

Du kan gärna söka efter hotell online. Använd bara rutan ”Fritextsökning” i vänstra sökrutan. Om du inte ser sökrutan, klicka då på övre vänstra loggan ”SpaDreams” så du kommer till startsidan där du hittar sökrutan i början av sidan.

Är det också möjligt att boka resor som paketresor inkl. flyg online?

För närvarande är det inte än möjligt att boka flyg via vår hemsida. Var vänlig ring upp vår kundservice som ger råd angående de bästa flygförbindelsen och även transfern till hotellet. Båda kan bokas på direkt.

Är det möjligt att boka flera rum online?

Om du behöver mer än ett rum kan du antingen ringa upp vår kundservice och boka per telefon eller du gör t.ex. flera efter varandra följande bokningar.

Är det möjligt att boka flera erbjudanden?

Ja, gör bara bokningen upprepande gånger.

Kan jag boka online för en annan person?

Du kan boka både per telefon eller också online för en annan person. På bokningssidan kan du ange namnen enligt dina önskemål.

Vad är skillnaden mellan online bokning och bokning via en resebyrå?

Principiellt skiljer sig bokningen hos oss inte från bokningen via en resebyrå. Nästan alla resor som du kan hitta hos oss online kan du helt enkelt också boka på en resebyrå.

Jag vill boka för en grupp. Hur ska jag göra?

För gruppbokningar var vänlig ring upp våra specialister i kundservicen. Vi organiserar gärna resan som en underbar gruppupplevelse.

Jag har speciella bokningsönskningar. Hur kommer de att behandlas?

Vi försöker gärna ta hänsyn till dina bokningsönskemål. För att vara säker på att dina önskemål är möjliga att uppfylla kan du gärna ta kontakt med vår kunniga kundservice innan du bokar. Detta tillåter oss att innan bokningen säkerställa att dina önskemål kan uppfyllas vid bokningstillfället.

Varför krävs mitt telefonnummer?

Vi behöver ditt telefonnummer för möjliga frågor gällande din bokning och för att informera dig så snart som möjligt om eventuella kortfristiga komplikationer.

Vilka av mina personuppgifter sparas?

Vid en bokning sparar vi bara de personuppgifter som krävs för bokningsbearbetningen.

Vad betyder göra en förfrågan om en resa?

Med möjligheten att göra en reseförfrågan kan du få ett kostnadsfritt erbjudande som är skräddarsytt efter dina speciella önskemål.

Är det möjligt att reservera ett erbjudande?

Du kan gärna reservera en resa per telefon. Det är inte möjligt att vid lågprisflygresor reservera eftersom priserna kan ändras.

När är en resa bindande bokad?

Först efter att du har valt ut betalningssättet på sidan ”Bokning” och efter det har klickat på ”Boka nu” kommer din bokning att vara bindande.

Vilken service erhåller gäster med fysisk funktionsnedsättning?

Vi har ofta kunder med funktionsnedsättning och även med rullator eller rullstol. För att ta reda på om din önskeresa uppfyller de begränsade rörlighetens speciella krav kontakta gärna våra experter på kundservicen.

 Hur vet jag om det finns handikappanpassade rum i mitt önskehotell?

Handikappanpassade rum finns mycket ofta i synnerhet i kurorter. Om det inte är nämnt i hotellets beskrivning ta gärna kontakt med våra specialister i kundservicen.

Hur kan jag ta reda på om mitt husdjur får resa med?

Denna information hittas ofta i hotellets beskrivning.

Alternativt kan det alltid efterfrågas hos kundservicens specialister som svarar på denna fråga så snart som möjligt.

Är det möjligt att boka en kurvistelse bara för en person vid bokning av ett dubbelrum? Jag vill följa med en annan person till kuren men behöver själv ingen.

På vissa hotell finns sällskapsprogram så att det är möjligt. Bokning är endast möjlig via telefon så ta kontakt med vår kundservice under +46 85 250 6058.

Din expert

Jag hjälper dig gärna personligen: 08-525 060 58

Skicka ett e-mail till mig: info@spadreams.se